4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Elektronik Kamu Alımları Platformu” ek 1 inci maddesi
uyarınca, kamu kurum ve kuruluşlarının her türlü mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin alım, ihale ve
sözleşme süreçlerine ilişkin olarak; yaklaşık maliyetin ve dokümanların hazırlanması, ilanların
yayımlanması, tekliflerin veya yeterlik başvurularının sunulması ve değerlendirilmesi, ihalelerin
sonuçlandırılması, sözleşmelerin imzalanması, sonuç bildirimi gibi her türlü işlem, onay, bildirim ve
tebligatlar ile şikayet ve itirazen şikayet başvuruları kısmen veya tamamen Kamu İhale Kurumu tarafından
kurulan ve işletilen Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden yürütülmektedir. 2023 yılında
1,6 trilyon Türk lirası tutarındaki 82 bin ihale ve 1,1 milyon doğrudan temine dair işlem EKAP üzerinden
gerçekleştirilmiştir.
EKAP üzerinden ücretsiz olarak; kamu kurum ve kuruluşlarının ihale ilanları ve dokümanları ile
doğrudan temin duyurularına erişim sağlanabilmekte, alım ve ihalelere elektronik ortamda teklif
verilebilmekte, katılım ve yeterlik bilgi ve belgelerine kolayca ulaşılabilmektedir. Diğer taraftan,
Kurumumuz, başta yerel işletmeler ve KOBİ’ler olmak üzere yerli gerçek ve tüzel kişilerin kamu
alımlarına erişimlerinin kolaylaştırılması amacıyla satın alma süreçlerinde bürokratik işlemlerin
azaltılmasına ve dijital dönüşüm çalışmalarına da devam etmektedir.
Bu kapsamda, Kamu İhale Kurulu’nun 23/10/2024 tarihli ve 2024/DK.D-234 sayılı kararı ile
gerçek/tüzel kişilerin EKAP’a kayıt işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasına dair esas ve usuller
belirlenmiş ve uygulama 18/11/2024 tarihi itibarıyla devreye alınmıştır. EKAP’a kayıtlar, ekap.kik.gov.tr
internet adresinde yer alan “Kayıt İşlemleri” menüsü altındaki “Gerçek ve Tüzel Kişi Kaydı” sekmesi
üzerinden ücretsiz olarak gerçekleştirilmekte olup ayrıntılara söz konusu sayfadan ulaşılması mümkündür.