Erdek Ticaret Odası
Erdek Ticaret Odası
Erdek Chamber Of Commerce
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
TOBB
ATA
  • Ana Sayfa
  • KURUMSAL

    Genel Bilgiler

    • Erdek TO Tarihçe
    • Erdek TO Vizyon
    • Erdek TO Misyon
    • Değerlerimiz
    • Yönetim Politikamız
    • Görev Tanımları

    İdari Yapı

    • Başkan
    • Meclis Kurulu
    • Yönetim Kurulu
    • Disiplin Kurulu
    • Personelimiz
    • Organizasyon Şeması

    Rapor ve Çalışmalar

    • Faaliyet Raporları
    • Stratejik Planlar
    • Yayınlar
    • Bölge Ve Sektör Analiz Raporu
    • Üretimin Yerelliği
    • Dış İlişkiler Raporu

    Yönetim Girişi

    • Yönetim Kurulu Girişi
    • Meclis Kurulu Girişi
    • Akreditasyon İzleme Komitesi
    • Yüksek İstişare Kurulu
    • Hesapları İnceleme Komisyonu
  • ÜYELİK VE ÜYELER

    Genel

    • Üye Firmalar
    • İhracatçı Üye Listesi
    • Meslek Komiteleri
    • Değerlerimiz
    • Yönetim Politikamız
    • Başarı Hikayeleri

    Online İşlemler

    • Üye Bilgi Sorgulama
    • Faaliyet (NACE) Kodları
    • Sistem Klavuzu
    • Hızlı Online Tahsilat
    • Online Belge

    Üyelik İşlemleri

    • Üye Sorumlulukları
    • Üyelik Avantajları
    • Üyelik Aidatları
  • DIŞ TİCARET

    Genel İşlemler

    • Nasıl İhracatçı Olunur
    • Vize İşlemleri
    • İhracat Yapan Üyeler
    • Fuar Duyuruları

    Destekler

    • Dış Ticaret Destekleri
    • TOBB Dış Ticaret
    • Dünyadan İşbirliği Teklifleri
    • İhracat Destekleri
    • Hizmetler Sektörü Destekleri
    • Kapasite Raporu

    Önemli Linkler

    • Tim Ekonomi Verileri
    • Ülke Raporları
    • Dış Ticaret Veri Tabanları
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Basında Erdek Ticaret Odası
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
  • ERDEK
    • Erdek Tarihçe
    • Erdek Ulaşım
    • Erdek Nüfus
    • Erdek Turizm
    • Erdek Sosyal Hayat
  • COĞRAFİ İŞARET
    • Kapıdağ Mor Soğanı
    • Marmara Adası Mermeri
  • BİZE ULAŞIN
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Oda Öneri / Şikayet
  • Ana Sayfa
  • KURUMSAL

    Genel Bilgiler

    • Erdek TO Tarihçe
    • Erdek TO Vizyon
    • Erdek TO Misyon
    • Değerlerimiz
    • Yönetim Politikamız
    • Görev Tanımları

    İdari Yapı

    • Başkan
    • Meclis Kurulu
    • Yönetim Kurulu
    • Disiplin Kurulu
    • Personelimiz
    • Organizasyon Şeması

    Rapor ve Çalışmalar

    • Faaliyet Raporları
    • Stratejik Planlar
    • Yayınlar
    • Bölge Ve Sektör Analiz Raporu
    • Üretimin Yerelliği
    • Dış İlişkiler Raporu

    Yönetim Girişi

    • Yönetim Kurulu Girişi
    • Meclis Kurulu Girişi
    • Akreditasyon İzleme Komitesi
    • Yüksek İstişare Kurulu
    • Hesapları İnceleme Komisyonu
  • ÜYELİK VE ÜYELER

    Genel

    • Üye Firmalar
    • İhracatçı Üye Listesi
    • Meslek Komiteleri
    • Değerlerimiz
    • Yönetim Politikamız
    • Başarı Hikayeleri

    Online İşlemler

    • Üye Bilgi Sorgulama
    • Faaliyet (NACE) Kodları
    • Sistem Klavuzu
    • Hızlı Online Tahsilat
    • Online Belge

    Üyelik İşlemleri

    • Üye Sorumlulukları
    • Üyelik Avantajları
    • Üyelik Aidatları
  • DIŞ TİCARET

    Genel İşlemler

    • Nasıl İhracatçı Olunur
    • Vize İşlemleri
    • İhracat Yapan Üyeler
    • Fuar Duyuruları

    Destekler

    • Dış Ticaret Destekleri
    • TOBB Dış Ticaret
    • Dünyadan İşbirliği Teklifleri
    • İhracat Destekleri
    • Hizmetler Sektörü Destekleri
    • Kapasite Raporu

    Önemli Linkler

    • Tim Ekonomi Verileri
    • Ülke Raporları
    • Dış Ticaret Veri Tabanları
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Basında Erdek Ticaret Odası
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
  • ERDEK
    • Erdek Tarihçe
    • Erdek Ulaşım
    • Erdek Nüfus
    • Erdek Turizm
    • Erdek Sosyal Hayat
  • COĞRAFİ İŞARET
    • Kapıdağ Mor Soğanı
    • Marmara Adası Mermeri
  • BİZE ULAŞIN
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Oda Öneri / Şikayet
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Erdek Ticaret Odası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Döngüsel Araç Tasarımı Kuralları
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
3 Temmuz 2025
- Duyurular
PaylaşPaylaşPaylaş

Ömrünü Tamamlamış Araçların (ÖTA)

Yönetimine İlişkin Tüzük Taslağı

Malumları olduğu üzere, Avrupa Komisyonu tarafından 13 Temmuz 2023 tarihinde sunulan otomotiv

sektöründe döngüselliği arttırmak için araçların tasarımı, üretimi ve ömrünü tamamlamış araçların (ÖTA)

yönetimini kapsayan Tüzük taslağı yayımlanmıştır.

Söz konusu taslak ile Motorlu Araçlar ve Römorkları ile bunların Aksam, Sistem ve Ayrı Teknik

Ünitelerinin Tip Onayı ve Piyasa Gözetimi ve Denetimi Hakkında 2018/858/EU sayılı Yönetmelik ile Piyasa

Gözetimi ve Denetimine ilişkin 2019/1020/EU sayılı Yönetmelik tadil edilmekte; ayrıca, ömrünü

tamamlamış araçlara ilişkin (end-of-life vehicles-ELV) 2000/53/EC sayılı Direktif ve 2005/64/EC sayılı

Yeniden Kullanılabilirlik, Dönüştürülebilirlik ve Geri Kazanılabilirlik ile ilgili Tip Onayı Direktifi

yürürlükten kaldırılmaktadır.

Bu kez, söz konusu Taslağa ilişkin AB Konseyi müzakere pozisyonu, 17 Haziran 2025 tarihinde kabul

edilmiştir.

Konseyin müzakere pozisyonuna göre:

 Ağır hizmet araçları, iki veya üç tekerlekli motosikletler ve dört tekerlekli hafif araçların da

kapsama dahil edilmesi (Tüzük yürürlüğe girdikten 5 yıl sonra), arabalar ve hafif ticari araçlarda

olduğu gibi, bu araçların parçalarının da sökülebilirliğine imkan verecek şekilde tasarlanması,

üreticilerin döngüsellik stratejisi oluşturması ve çeşitli parçaları etiketlemesi,

 Belirli bazı özel amaçlı araçların da (yolcu veya yük taşımak dışında belirli işlevler için

tasarlanmış motorlu araçlar, örn: mobil vinç, itfaiye aracı, ambulans) döngüselliği ve işleme

faydalarını daha da artırmak amacıyla düzenleme kapsamına dahil edilmesi,

 Her kullanılmış araç mülkiyeti değişikliğinde, satıcının aracın bir kullanım ömrünü tamamlamış

araç (ÖTA) olmadığını kanıtlayan belgeleri sunmasının gerekmesi, bireyler arasındaki satışlar için bu

gerekliliğin geçerli olmaması ancak çevrim içi gerçekleştirilen satışlar için geçerli olması, (Yüksek

riskli durumlar olarak kabul edildiği için)

 Kullanım ömrünü tamamlamış araç (ÖTA) tanımının netleştirilmesi, bir aracın ÖTA olup

olmadığını belirlemek için değerlendirilecek bağlayıcı ve yönlendirici kriterleri içeren Ek I’in önemli

ölçüde değiştirilmesi,

 Özel kültürel öneme sahip araçlar ile yeniden yollarda kullanılmak üzere restore edilen eski

otomobiller için muafiyetler getirilmesi,

Araçlardaki geri dönüştürülmüş plastik oranının kademeli olarak %25’e çıkarılması, (Tüzük

yürürlüğe girdikten 6 yıl sonra %15, 8 yıl sonra %20, 10 yıl sonra %25)

 Geri dönüştürülmüş plastik arzında bir yetersizlik veya fiyatlarda aşırı artış olması durumunda,

Komisyonun bu hedeflerden geçici muafiyetler belirleme ve Komisyonun bir fizibilite çalışması

gerçekleştirmesinin ardından plastik dışındaki farklı geri dönüştürülmüş malzemeler için de asgari

oranlar belirleme yetkisine sahip olması (çelik, alüminyum ve kritik hammaddeler),

 Hem AB içindeki hem de üçüncü ülkelerdeki geri dönüşüm tesislerinden elde edilen geri

dönüştürülmüş plastik tanımında yer alan, tüketim sonrası atığın (post consumer waste), asgari geri

dönüştürülmüş içerik hedeflerine sayılabilmesi için, bu tesislerin insan sağlığı, çevre ve iklim

koruma açısından AB standartlarına eşdeğer koşulları sağladığını ve kapsamlı bir atık yönetim

stratejisine sahip ülkelerden temin edildiğini doğrulayacak Birlik içinde geçerli veya uluslararası

sertifikalı (ISO 19011:2018 veya ISO/IEC 17020:2012 gibi) üçüncü taraf denetimlerine tabi

tutulması, (Üçüncü ülkelerde geri dönüştürülen malzemelere ilişkin eşdeğer koşullar ve denetimlerin,

Tüzük yürürlüğe girdikten 48 ay sonra uygulanması önerilmektedir)

 Üreticilere yönelik yükümlülükler kapsamında, araçlar için döngüsellik stratejisinin araç modeli

bazında değil, araç kategorisi (otomobil, minibüs vb.) bazında belirlenmesi, ayrıca Dijital

Döngüsellik Araç Pasaportu’nun, geri dönüştürülmüş içerik oranı, kurşun, cıva, kadmiyum gibi

tehlikeli maddeler içeren parçalar, döngüsellik stratejisi ve yedek parça konumları gibi bilgileri

içerecek şekilde AB mevzuatları kapsamında oluşturulan diğer benzer pasaportlarla daha uyumlu

hale getirilmesi,

 Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (GÜS) ücretinin hesaplanmasıyla ilgili olarak, bu ücretin

toplama noktasından işleme tesisine kadar nakliye masraflarını kapsaması ve üreticisi tespit

edilemeyen (veya artık var olmayan) araçlara ilişkin maliyetlerin, üreticilerin pazar payları oranında

üstlenmek zorunda olması,

 Ağır hizmet araçları ve motosikletler için genişletilmiş üretici sorumluluğunun (GÜS), Komisyon

önerisinden farklı olarak yalnızca toplama ve kirleticilerden arındırma (depollution) aşamalarını

değil, yolcu arabaları ve hafif ticari araçlarda olduğu gibi tüm işleme zincirinin maliyetlerini de

kapsaması,

 Kullanım ömrünü tamamlamış araçların (ÖTA), yetkili bir işleme tesisine (Authorised Treatment

Facility- ATF) veya bir toplama noktasına teslim edilmesi ve çevreye zarar vermeyecek şekilde nasıl

işleme tabi tutulmasının belirlenmesi, (Depolama, zararlı sıvıların ve parçaların çıkarılması dahil

olmak üzere kirletici unsurların bertarafı (depollution) ve bunların belirli bir zaman diliminde

tamamlanması zorunluluğu, aracın parçalanması (shredding) işlemleri)

 ÖTA’ların diğer atık türleriyle birlikte karışık bir şekilde parçalanmasının (mixed shredding)

yasaklanması (Parçaların belirli kalite kriterlerini ve limit değerlerini karşılaması durumunda

istisna uygulanabilecektir.)

 Kayıp araç sayısınının azaltılması için, yalnızca AB’den trafikte kullanılabilir (roadworthy)

araçların ihraç edildiğini doğrulamak için gümrük kontrollerinin tamamen otomatik hale getirilmesi

ve mevcut risk yönetimi ilkelerine dayanmaya devam etmesi,

Son Haberler

Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
Duyurular

Nükleer Enerji Tedarikçi Bilgi Sistemi (NETBİS) – Yerli Firma Kayıtları

3 Temmuz 2025
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
Duyurular

Sıhhi Tesisat Bakım Onarım ve Servis Elemanı Ulusal Yeterlilik Taslağı Hakkında

3 Temmuz 2025
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
Duyurular

Döngüsel Araç Tasarımı Kuralları

3 Temmuz 2025
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
Duyurular

Ürün Güvenliği Ödülleri Hakkında

3 Temmuz 2025
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
Duyurular

ESPR Kapsamında İmha Edilecek Ürünlere İlişkin Taslak Düzenleme

3 Temmuz 2025
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur
Duyurular

Açık Artırma Duyurusu – Kırgızistan

3 Temmuz 2025
Sonraki Haber
Erdek Ticaret Odası'dan Duyurulur

Sıhhi Tesisat Bakım Onarım ve Servis Elemanı Ulusal Yeterlilik Taslağı Hakkında

footer_logo_beyaz
Bizi Takip Edin!
Facebook Twitter Instagram Youtube
Kurumsal
  • Tarihçemiz
  • Yönetim Kurulu
  • Meclis Kurulu
  • Disiplin Kurulu
  • Personelimiz
  • Organizasyon Şeması
Hızlı Erişim
  • Haber Arşivi
  • Duyuru Arşivi
  • Basında Erdek Ticaret Odası
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Oda Şikayet / Öneri
  • İletişim Formu
Bize Ulaşın

Adres: Yalı Mah, Müze Sokak No:9A, 10500 Erdek/Balıkesir

Telefon: (0266) 835 10 90

Faks: (0266) 835 10 90

E-Posta: eto@erdekto.org.tr

Erdek Ticaret Odası © 2023 

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • KURUMSAL
  • ÜYELİK VE ÜYELER
  • DIŞ TİCARET
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Basında Erdek Ticaret Odası
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
  • ERDEK
    • Erdek Tarihçe
    • Erdek Ulaşım
    • Erdek Nüfus
    • Erdek Turizm
    • Erdek Sosyal Hayat
  • COĞRAFİ İŞARET
    • Kapıdağ Mor Soğanı
    • Marmara Adası Mermeri
  • BİZE ULAŞIN
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Oda Öneri / Şikayet

Erdek Ticaret Odası © 2023