Bakanlığımıza intikal eden başvurular ile yapılan inceleme neticesinde; 4925 sayılı Karayolu
Taşıma Kanunu (KTK) ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği (KTY) çerçevesinde düzenlenen yetki
belgelerinden, anılan mevzuata muhalefet nedeniyle iptal kaydı oluşmuş, ancak süreç içerisinde KTY’nin
19 uncu maddesinin ikinci fıkrasında öngörülen süre içerisinden yenilenmemiş olanların (yenileme süresi
geçmiş), iptal edilmesine ilişkin iş ve işlemlerin iş gücü ve mesai ile maddi kayba neden olduğu
belirtilerek, bahse konu yetki belgelerine ilişkin iptal iş ve işlemlerinin yapılmasına ihtiyaç
duyulmamasına yönelik düzenleme yapılması talep edildiği anlaşılmıştır.
Bu itibarla; gerek Bölge Müdürlüklerimizde gerekse de yetki belgesi düzenlemek için
yetkilendirilmiş Ticaret/Ticaret ve Sanayi Odalarının iş yoğunluğunun azaltılması ve mesai kaybının da
asgariye indirebilmesini teminen, KTK ve KTY çerçevesinde düzenlenen yetki belgelerinden, KTY’nin
30 uncu maddesinin dördüncü fıkrasına göre gerçekleştirilecek işlemler hariç olmak üzere, iptal kaydı
oluşan ve aynı zamanda yenileme süresi geçen yetki belgeleriyle ilgili olarak;
a) Yazımız tarihinden önce iptal kaydına ilişkin herhangi bir iş veya işlem başlatılanların, yetki
belgesi iptaliyle ilgili iş ve işlemlerinin tamamlanması,
b) İptal kaydına ilişkin herhangi bir iş veya işlem başlatılmayanlar hakkında, yetki belgesi iptaline
ilişkin herhangi bir iş ve işlem yapılmaması,
c) (b) bendi kapsamında bulunan yetki belgelerine ilişkin, Bakanlığımız Bilgi İşlem Dairesi
Başkanlığınca U-Net Otomasyon Sisteminde gerekli raporların oluşturulması,
hususları uygun görülmüştür.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.