Ticaret Bakanlığından Birliğimize iletilen yazıda, “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği” ile
düzenlenen mesafeli sözleşme metinlerinde yer alan satıcı/sağlayıcı irtibat bilgilerinin öğrenilerek hesaplarının
ele geçirilmesi ve akabinde tüketicilerle satıcı/sağlayıcı imiş gibi görüşmek suretiyle gerçekleştirilen
dolandırıcılık faaliyetlerinin arttığı, bu nedenle çok sayıda satıcı/sağlayıcı ve tüketici mağduriyetinin oluştuğu
bildirilmektedir.
Yazıda devamla, e-ticaret platformları üzerinden akdedilecek ön bilgilendirme ve mesafeli sözleşme
metinlerinde satıcı/sağlayıcı irtibat bilgilerinden telefon numarasının yukarıda sayılan nedenlerle kaldırılarak,
e-ticaret platform sahibinin müşteri hizmetleri telefon numarasının verilmesinin; satıcı/sağlayıcıyla iletişime
geçmek üzere aracı hizmet sağlayıcıya ait numarayı arayan tüketicilerin ek bir külfete gerek kalmaksızın
doğrudan satıcı/sağlayıcıya derhal aktarılması şartıyla uygun görüldüğü ifade edilmektedir.